Kakšen vitel izbrati?

Vedeti moramo, kakšen traktor imamo, kakšen imamo teren in pogostost uporabe. 

Pri manjšem traktorju izbiramo med manjšimi vitli. Tukaj je potrebno upoštevati tudi težo traktorja. 

V kolikor imamo ravne terene, je primeren tudi enostavnejši vitel (model eco), pri težje dostopnih terenih, hribovitih terenih, je potrebno uporabljati vitel z vgrajenim reduktorjem ali elektro-hidravlični vitel, v katerem je reduktor že serijsko vgrajen. 

Pri občasni uporabi, če se vitel malo uporablja, je dovolj mehanski vitel, v kolikor se vitel veliko uporablja, so površine gozda večje, pa priporočamo elektro-hidravlični vitel. 

Potrebno je vedeti, da je delo z elektro-hidravličnim vitlom bolj varno, enostavno, lažje in bolj učinkovito (za razliko od dela z mehanskim vitlom). Tukaj je tudi zadovoljstvo uporabnika večje. 

Ali se lahko na mehanski vitel vgradi odvijalna naprava?

To ni mogoče. Odvijalna naprava je možna samo na elektro-hidravličnem vitlu.

Kakšna je razlika med mehanskim vitlom z reduktorjem in brez njega

Pri vitlih z reduktorjem je hitrost žične vrvi zmanjšana (vitli brez reduktorja imajo povprečno hitrost žične vrvi pri 540 obratih na minuto 0,9 m/s, z reduktorjem pa 0,6m/s). Manjša hitrost žične vrvi pomeni bolj varno delo zaradi manjših obremenitev, ki nastanejo ob zagozditvi vlečenih dreves/debel. Delo z njimi je tudi bolj učinkovito zaradi nižjih vrtljajev motorja, posledično manjše porabe goriva in možnosti izvleka večjih bremen z enako močjo traktorja v primerjavi z vitlom brez reduktorja.

Kakšna je razlika med eno- in večlamelno sklopko?

Večlamelna sklopka ima več naležne površine in s tem manj možnosti drsenja ter posledično pregrevanja sklopke.

Zakaj/kdaj izbrati profesionalni gozdarski vitel na zobniški pogon?

Kadar imamo opravka z več dela v gozdu je smiselno izbrati vitel na zobniški pogon (Uniforest profesionalni gozdarski vitli serije G, GK in vgradni vitli). Takšen vitel ne vsebuje več verig in verižnikov, temveč so vse zobniške komponente v oljni kopeli. Oljna kopel je zaprt sistem in preprečuje vdor vode in nečistoč. To omogoča večje izkoristke, ugodnejše vzdrževanje in veliko daljšo življenjsko dobo. 

Kadar se odločamo za investicijo v profesionalni gozdarski vitel, moramo vedeti, da: 

  • so stroški vzdrževanja pri takšnem vitlu nižji zaradi zgoraj omenjenega zaprtega sistem zobniških komponent v oljni kopeli, 
  • je boben vitla nameščen vzdolžno v smeri vožnje, zato je vgrajen širši boben, ki omogoča daljšo žično vrv in manjšo izgubo vlečne sile (manjša izguba vlečne sile velja za modele brez konstantne vlečne sile), 
  • ima žična vrv daljšo življenjsko dobo, saj se navija in odvija samo v eni smeri, 
  • je agregat privijačen na sidrno desko, zato jo je mogoče kadarkoli zamenjati za širšo/ožjo ali s pregibno desko ali obstoječo po letih uporabe samo obnoviti (za npr. višjo vrednost rabljenega stroja ob njegovi prodaji), 
  • je agregat zaščiten pred poškodbami, saj je nameščen za ogrodjem sidrne deske. 


Kaj je polževo gonilo?

Pogon preko polževega gonila omogoča velika prestavna razmerja in je odporen na sunkovite obremenitve. Polž je izdelan iz visoko legiranega jekla, polževo kolo pa iz posebnega brona z visoko odpornostjo proti obrabi. Za večji izkoristek in daljšo življenjsko dobo je gonilo v kopeli iz specialnega maziva. Simetrična zasnova gonila omogoča pogon iz obeh strani.

Kam vse lahko namestimo vgradni vitel?

Vgradni vitel največkrat nameščamo na večje traktorje, na katere se dodatno namesti tudi varnostno ogrodje. Lahko je enobobenski ali dvobobenski. Največkrat je nameščen zadaj, lahko pa je tudi spredaj. Poleg tega je vgradni vitel vgrajujemo tudi na gozdarske zgibne traktorje, forvarderje, različne bagre in stroje za gašenje gozdnih požarov.

Kaj je konstantna vlečna sila?

Prednost konstantne vlečne sile je v tem, da je maksimalna vlečna sila po celotnem premeru bobna enaka, vlečna vrv je tanjša ter posledično daljša in lažja. Daljša vlečna vrv pripomore k cca 20 % večjemu delovnemu območju in manjši obremenitvi uporabnika, saj je lažja za približno 30 %.  

Vitel s konstantno vlečno silo je v primerjavi s klasičnimi bolj kompakten, zato ga je možno namestiti na traktorje manjših moči, kar pripomore k energetski učinkovitosti. Traktorji manjših moči manj poškodujejo gozdno podlago in manj obremenjujejo okolje.

Kaj je SMART 3in1?

Smart 3in1 je funkcija, možna na vseh elektro-hidravličnih vitlih, ki ima omogoča: 

(1) Pri vleki hlodovine med vožnjo s traktorjem lahko naletimo na določeno oviro (vzpetino, korenine). Če traktor teh ovir ne more premostiti, funkcijo odvijanja preklopimo v način brez pomoči odvijalne naprave in tako lahko nadaljujemo z vožnjo z napeto žično vrvjo med vitlom in bremenom.  

(2) Vklop in izklop odvijalne naprave potekata brez zakasnitve (pri klasični izvedbi je zakasnitev 1,5 sek.).  

(3) SMART 3in1 zagotavlja še napetost žične vrvi med odvijalnim škripcem in bobnom. 

SMART 3in1 je možna z daljinskima upravljalnikoma Teleradio, Terra funk in ročno konzolo. 

Kaj je odvijalna naprava?

Lažje odvijanje žične vrvi omogoča odvijalna naprava s hidro motorjem, ki je lahko vgrajena na vitel. Tak vitel zagotavlja tudi napetost žične vrvi med odvijalnim škripcem in bobnom ter tako preprečuje, da bi se poškodoval in posledično omogoča daljšo življenjsko dobo.

Kaj je AutoStop funkcija?

AUTO STOP (končno stikalo) samodejno izklopi funkcijo navijanja vlečne vrvi na boben. Ta funkcija, ki je serijsko integrirana v modele vitel Hpro, preprečuje mehanske poškodbe odvijalne naprave, zatikanje in poškodbe vlečne vrvi.

Kakšna je razlika med vitli STANDARD in PREMIUM?

Gozdarski vitli STANDARD so osnovna različica vitlov z verižnim pogonom z vlečno silo od 3 do 8 ton. Njihovo upravljanje je lahko mehansko ali elektro-hidravlično. Imajo pregibno zaščitno mrežo in veliko prostora za odlaganje verig na sprednji strani ogrodja vitla. Vgrajeno imajo eno-lamelno sklopko proizvajalca LUK, na traktor jih je možno namestiti s pomočjo dveh različnih višin priklapljanja, obenem pa se vsaka funkcija vitla ločeno vodi. 

Gozdarski vitli PREMIUM so napredni in tehnološko dovršeni gozdarski vitli za občasno kot tudi profesionalno uporabo. Njihovo upravljanje je lahko mehansko ali elektro-hidravlično. Vgrajeno imajo 3-lamelno sklopko proizvajalca LUK, na sprednji strani vitla je spodnji škripec, ki ima zaklop z magnetom (ta rešitev je patentirana). Elektrohidravlični gozdarski vitli PREMIUM imajo pogon črpalke preko zobniškega gonila s krogličnimi ležaji FAG. Vgrajen imajo hidravlični blok proizvajalca HAWE s sedežnimi ventili, ki ne izgubljajo tlaka in visokotlačni oljni filter, rezervoar za olje pa je iz nerjavečega jekla. Vse komponente so protikorozijsko zaščitene in skrite v ogrodje vitla. Velika odlagalna mesta za odlaganje verig in ostale opreme so nameščena na sprednji strani vitla, da umazanija s koles traktorja ne zaide med verige in ostalo opremo

Kaj moram vedeti pred prvo uporabo gozdarskega vitla?

Pred prvo uporabo preberite navodila za uporabo. Pri namestitvi vitla na traktor bodite pozorni na pravilno namestitev vitla na traktor ter dolžino kardanske gredi. Pred prvo uporabo verig in verižnikov ni potrebno mazati, kasneje pa jih nikakor ne mažite z oljem ali mastjo, temveč samo s silikonskim sprejem za verige (glej navodila). 

Pred prvo uporabo je potrebno žično vrv razviti do označenega mesta (žična vrv je z barvo označena nekaj metrov pred koncem) ter jo ponovno na tesno navijte (glejte navodila in oznako na končniku žične vrvi). 

Pri katerih vitlih lahko uporabljamo daljinec?

Daljince različnih funkcionalnosti lahko uporabljamo za vse elektro-hidravlične vitle. Nudimo daljinske upravljalnike nemških proizvajalcev Tele Radio in Terra. Z vsemi daljinci lahko poleg osnovnih funkcij upravljamo tudi SMART 3in1. Izbirate lahko tudi med modeli, ki omogočajo regulacijo plina in zaščito pred prevrnitvijo traktorja (Antikipp).  

Posebni daljinski upravljalnik Terra FA5-D1 UNI je razvit posebej za upravljanje elektro-hidravličnih gozdarskih vitlov Uniforest. Uporabljamo ga lahko z veliko večino modelov in si s tem omogočimo bolj ergonomsko, varnejše in učinkovitejše delo.

Kaj je Antikipp?

Antikipp je funkcija na daljinskem upravljalniku, ki pri prekomernem nagibu traktorja izklopi vleko žične vrvi in s tem prepreči prevrnitev traktorja. Pri tej funkciji lahko nastavimo območje možnosti nagiba traktorja naprej/nazaj in levo/desno.

Kateri rezalno-cepilni stroj izbrati?

Ko se odločate o nakupu rezalno cepilnega stroja, si morate najprej odgovoriti na vprašanje kako pogosto ga boste uporabljali. Za vsakodnevno uporabo priporočamo rezalno cepilni stroj, ki reže s krožno žago (modela TITAN 53/40 PREMIUM in TITAN 40/20 PREMIUM), saj so stroški njegovega vzdrževanja bistveno nižji, kot v primeru rezanja z mečem. Prav tako krožna žaga reže bistveno hitreje in je hkrati tudi odporna na tujke v lesu.  V kolikor želite lažji, kompaktnejši rezalno cepilni stroj, priporočamo modela TITAN 43/20J STANDARD, pri katerem upravljanje poteka preko joysticka, rezanje pa z močnim in vzdržljivim harvester mečem. Poleg tega, je rezalno cepilni stroj TITAN 43/20 standard tudi cenovno dostopnejši.

Zakaj je rezalno cepilni stroj TITAN 40/20 premium “eco-friendly”?

Rezalno cepilni stroj TITAN 40/20 premium hlodovino razreže s krožno žago Widia, premera 100cm. Krožna žaga je odporna na tujke v lesu, njen ozobljen del pa je iz karbidnih trdin.  

Krožna žaga ima nizke stroške vzdrževanja: Z enim brušenjem krožne žage lahko predelamo veliko večjo količino hlodovine kot z verigo. Predvsem v primeru prisotnosti peska in kamenja v hlodovini je obraba krožne žage manjša. Pogostost brušenja je tako odvisna od količine predelane hlodovine ter vsebnosti različnih tujkov h hlodovini. Poleg tega krožne žage med samim delovanjem ni potrebno mazati z oljem, tako kot je to potrebno v primeru verige. Pri uporabi verige, se za mazanje le-te uporablja bio olje. Žagovina, ki ostane po rezanju z verigo, ni primerna za nadaljnjo obdelavo. Dodatno se za mazanje verige porabi 50 litrov olja mesečno ob obsegu del, ki jih predvideva kapaciteta stroja. Rezalno cepilni stroj TITAN 40/20 premium, zaradi vgrajene krožne žage, omogoča velike prihranke pri stroških vzdrževanja in potrebnem času za to. 

Ali je možno teleskopsko hidravlično dvižno mizo na rezalno-cepilni stroj vgraditi naknadno?

Ne, teleskopske hidravlične miže ni možno vgraditi naknadno.

Ali ima rezalno cepilni stroj podvozje?

Rezalno cepilni stroj TITAN 40/20 premium je zaradi lažjega premikanja možen tudi s podvozjem. Njegova teža je, glede na model, med 1,6 in 2 t. Ostali modeli nimajo podvozja.

Kako dolg je transportni trak pri rezalno-cepilnem stroju?

Transportni trak je dolg 5 m.

Kakšen cepilni nož (križ) je v rezalno-cepilnem stroju?

Rezalno cepilni stroj TITAN 53/40 premium je izdelan z enotnim prilagodljivim nožem 2/4/8/18, ki ga lahko premikamo glede na želeno velikost polen. Rezalno cepilni stroj TITAN 40/20 premium ima serijsko vključen en cepilni nož po izbiri (2-4, 2-6 ali 2-8), enako velja za TITAN 43/20J in TITAN 43/20. Poleg naštetih je kot dodatna oprema tudi za te na voljo 12-delni cepilni nož.

Ali rezalno cepilni stroj s krožno žago ali z mečem?

Ko se odločate o nakupu rezalno cepilnega stroja, si morate najprej odgovoriti na vprašanje, kako pogosto ga boste uporabljali. Za vsakodnevno uporabo priporočamo rezalno cepilni stroj, ki reže s krožno žago (modela TITAN 53/40 PREMIUM ali TITAN 40/20 PREMIUM), saj so stroški njegovega vzdrževanja bistveno nižji kot v primeru rezanja z mečem. Prav tako krožna žaga reže bistveno hitreje in je hkrati odporna na tujke v lesu.  

Če želite lažji, kompaktnejši rezalno cepilni stroj, priporočamo model TITAN 43/20J STANDARD, pri katerem upravljanje poteka preko joysticka, rezanje pa z močnim in vzdržljivim harvester mečem. Poleg tega je rezalno cepilni stroj TITAN 43/20 STANDARD tudi cenovno dostopnejši. 

Kaj je BoomSpeed?

Funkcija BoomSpeed skrajša cikel cepljenja ob enaki maksimalni cepilni sili. S posebno zasnovo cilindra in dodatnih ventilov smo dosegli višji pretok olja in večjo hitrost prostega in povratnega hoda cepilnega cilindra. Stroj ima ne samo krajši cikel cepljenja temveč je tudi bolj energetsko učinkovit. Tako se poveča storilnost stroja kot tudi storilnost delavca.  

Zakaj litoželezna črpalka pri cepilnikih?

Ker je tišja in ima daljšo življenjsko dobo.

Kaj je Autospeed?

Autospeed omogoča samodejno uravnavanje hitrosti. Sekira hitro potuje do cepljenca. Pri cepljenju se hitrost prilagoditi strukturi lesa. Po cepljenju se sekira hitro vrne v svoj prvotni položaj.

Ali ima cepilnik cepilno mizo?

Vsem modelom cepilnikov se kot dodatna oprema lahko doda enodelna ali dvodelna cepilna miza. Enodelna miza ima samo eno višino, dvodelna miza ima možnost nastavitve dveh višin.

Ali se lahko cepilna miza ali sekira poškoduje?

Cepilniki imajo vgrajeno funkcijo samodejnega trostopenjskega izklopnega mehanizma, ki preprečuje, da bi se miza in sekira poškodovali. Mehanizem zaustavi sekiro pred mizo ali dnom cepilnika.

Ali je delo s cepilnikom varno?

Cepilnik ima vgrajene vse varnostne komponente in je skladen z vsemi evropskimi in ostalimi mednarodnimi varnostnimi standardi.

Ali lahko priklopim cepilnik na sprednjo stran traktorja?

V naši ponudbi sta dva modela cepilnikov, ki ju je mogoče priklopiti spredaj na traktorju: TITANIUM 23 CDF (cepilna sila 21 t) in TITANIUM 27 CDF (cepilna sila 26 t).

Ali ima cepilnik podvozje?

Cepilniki TITANIUM TR na bencinski motor, ki so s cepilno silo 13t in 16t, so tudi s podvozjem, ki je pripravljeno za homologacijo.  

Kakšen motor imajo cepilniki na bencinski motor?

Cepilniki na bencinski motor imajo Hondin motor z notranjim izgorevanjem 6kW.

Na kakšna vozila se lahko priklopi cepilnik na bencinski motor?

Cepilniki na bencinski motor se lahko priklopijo na osebna vozila z maksimalno obremenitvijo do 750 kg.

Ali je na cepilniku vitel?

Na cepilnike je možno za lažje delo vgraditi hidravlični vitel z vlečno silo 7,5 kN in žično vrvjo premera 6 mm in dolžine 20 m. Na voljo sta dva modela hidravličnih vitlov, in sicer model na upravljanje preko daljinca (HR) in model s hidravlično krmilno ročico (MR).

Ali je možno na cepilnik vitel vgraditi naknadno?

Da, na cepilnike Uniforest, ki jih med delom priklopimo na tritočkovni priklop, je vitel možno vgraditi naknadno.

Ali je možno dokupiti transportni trak pri krožni žagi?

Ne, to žal ni možno.